23 Nisan 2013 Salı

MİLET -APOLLON ARASINDAKİ KUTSAL YOL ÜZERİNDE 145 KİŞİ İLE YÜRÜYÜŞ YAPILDI

İlçemizdeki doğal ve tarihi değerlerimizin turizme kazandırılması ve “ALTERNATİF TURİZM” olarak hizmete sunulması kapsamında yürüttüğümüz çalışmalar çerçevesinde; DİTAB ve Didim Kültür Mirasını Koruma Derneği ile Aydın İl  Kültür Turizm Müdürlüğü öncülüğünde  başlatılan çalışmalar uygulama aşamasına doğru ilerliyor. Bu kapsamda; 15–22 Nisan tarihleri arasında Didim Turizm Haftası kutlamalarının son günü olan 21.04.2013 pazar günü Akköy-Apollon arasında 145 kişinin katılımıyla coşkulu bir yürüyüş yapıldı. Yürüyüşe, Belediye Başkanı Mümin Kamacı, Akbük Belediye Başkanı M. Ercin Sandalcı, DİTAB Başkanı Salih Bankoğlu, Didim, Söke, Kuşadası, Akbük ve Güzelçamlı doğa yürüyüşçüleri ile Halkımızdan doğa severler katıldılar.
Didim Belediyesi‘nin temin ettiği araçlarla Akköy meydanında toplanan yürüyüşçüler yaklaşık 15 km. lik güzergahda saat 10.00 da yürüyüşe başlayıp  saat 16.00 da Apollon’a ulaştılar. Güzel bir hava  ve muhteşem bir doğa içinde, Milet Müzesi Arkeologları eşliğinde 2500 yıllık mitolojik kutsal yol güzergâhında  yeşil bir çevre ve renkli çiçekler arasında  zaman zaman orijinal kalıntılar üzerinden çok keyifli bir yürüyüş gerçekleştirildi. Yürüyüş sonunda katılımcılara Didim Turizm Derneği tarafından Başkan Deniz Atabay, Yönetim Kurulu Üyeleri Kadir Karakaya ve Erdal Baylan eşliğinde döner ve içecek ikram edildi. İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün girişimleriyle Dağcılık Federasyonu tarafından güzergâhı ve koordinatları belirlen Kutsal Yol’un tescili Aydın Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü tarafından yapıldı. Önümüzdeki süreçte Kutsal Yol’un turizme açılması projesi tamamlanıp, kaynakların temin edilmesiyle kontrollü olarak hizmete sunulması konusunda çalışmalarımız devam edecektir.
Bu etkinliğimiz ile Kutsal Yol’un Didim’de bir alternatif turizm çeşidi olarak yurt içinde ve yurt dışında tanıtımını da yapmaya başlayacağız. Aynı zamanda eş zamanlı olarak  “Latmos Körfezi Denize Kavuşuyor” projesi ile  Deniz ve Büyük Menderes Nehri üzeriden Apollon’dan Milet’e teknelerle ulaşılmasının sağlanması  Bölgemizde çok önemli bir canlılık meydana gelmesine ve İlçemizin cazibe merkezi olmasına imkân verecektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder