19 Mart 2013 Salı

ITB BERLİN FUARI DEĞERLENDİRİLDİ


BERLİN FUARINDA DİDİM EKİBİ
06–10 Mart tarihleri arasında Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen 47. ITB Berlin Fuarı’na katılan Didim heyeti, Berlin Fuarından umutlu döndü. Berlin fuarına ilişkin görüş ve fikirler, düzenlenen değerlendirme toplantısı ile masaya yatırıldı.
Didim Kaymakamlığı makamında düzenlenen  toplantıya Kaymakam Ersin EMİROĞLU başkanlık ederken, DİTAB Başkanı Salih BANKOĞLU, Aydın İl Genel Meclisi M. Cahit KAYA, Didim Belediyesi Özel Kalem Müdürü Başak KAMACI, Didim Ticaret Odası Meclisi Üyeleri Hikmet ATİLLA ve Veysel ECE katıldı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan Didim Kaymakamı Ersin EMİROĞLU, Almanya Berlin fuarının kendisinin katıldığı ilk yurtdışı fuarı olduğunu belirterek, Didim heyetinin çalışmalarını desteklemek için fuarda yer aldığını söyledi. EMİROĞLU, yurtdışı fuarların çok zor olduğunu dile getirerek, “Bizler Berlin’de Didim’den giden turizmcilerimizi desteklemek için orada bulunduk. Yurtdışı fuarları çok zor ve gayret gösterilmesi gereken bir etkinlik. Bu nedenle çalışmaların değeri bilinmeli ve turizmcilerimizin de bu çalışmaları bilip katkı sağlaması gerekiyor” dedi.
Berlin fuarına katılım sağlayan her-kesin Didim’in tanıtımı için çok gayret sarf ettiğini kaydeden EMİROĞLU, katılan herkese teşekkür ederek, destek olmak durumunda olduklarını ifade etti.
Didim Turizm Altyapı Hizmet Birliği (DİTAB) Başkanı Salih BANKOĞLU ise Kaymakam EMİROĞLU‘na katılımlarından dolayı teşekkürlerini sunarak, Berlin fuarında güçlü bir ekiple yer aldıklarını söyledi. 06–10 Mart tarihleri arasında Almanya’nın Berlin şehrinde bu 47′nci düzenlenen ITB Berlin Fuarı’na Didim olarak dördüncü kez katıldıklarını belirterek, “Berlin’de güzel bir fuar çalışması yaptığımızı düşünüyorum. Berlin Fuarı, dünyanın en büyük turizm fuarı Türkiye’ye de en fazla Alman turist geliyor. Ancak bizler Didim olarak bu destinasyondan pek fazla yararlanamıyoruz. Bu anlamda Berlin’ de tanıtım çalışması yürütmemiz çok önemli. Bizlerde Didim olarak Alman turist destinasyonunda yer almak istiyoruz” diye konuştu.
Fuarın açılışının Kültür ve Turizm Bakanı Ömer ÇELİK, Başbakan Yardımcısı Bülent ARINÇ, Berlin Büyükelçisi H. Avni KARSLIOĞLU, Aydın Valisi Kerem AL ve diğer birçok İl Valisi ile yetkililerinin katılımıyla yapıldığını açıklayan BANKOĞLU, “Açılışta görkemli bir kokteyl verilerek yiyecek ve içeceklerde Türk misafirperverliği sergilendi. Kültür ve Turizm Bakanımız Ömer ÇELİK ile Aydın Valimiz Kerem AL, Didim standını ziyaret ederek başarılar dilediler. Uzun yılardır Türkiye ve Didim turizmine önemli hizmetlerde bulunan DİTAB Turizm Danışmanı ve Ticaret Odası Meclisi üyesi Hikmet ATİLLA ile eşi Sevim ERDOĞMUŞ ATİLLA, şirketleri Raffinesse Travel’in “En İyi Acente İşletmesi” ödülünü Türkiye standında yapılan bir törenle aldılar. İlçeyi ülkemiz ve dış ülkeler nezdinde bir kez daha gündeme getiren Hikmet ATİLLA ve Sevim ERDOĞMUŞ ATİLLA’yı kutluyor ve başarılarının devamını diliyoruz” ifadelerine yer verdi.
Renkli ve hareketli geçen dünyanın en büyük  turizm fuarı olan ITB’de Didim’in geniş bir kadro ile başarıyla temsil edildiğini kaydeden BANKOĞLU “İlk üç günü genel olarak profesyoneller, son iki gününde ise halka açık olan fuarda Didim standında ziyaretçilere Almanca broşür, kitap ayracı, Didim amblemli kalem, Didim Belediyesi’nin bez çantası, tanıtım CD’si, Eskiköy projesi broşürü, Didim amblemli magnetler, Aydın Ticaret Bor-sası’nın gönderdiği promosyon incir paketleri ile turizm tesislerinin broşür ve promosyon malzemeleri dağıtıldı. Tanıtım çalışmalarımızın yanında tur operatörleri, acenteler, turizm işletmeleri ve yatırımcılarıyla da önemli görüşmeler yapıldı” şeklinde konuştu.
BANKOĞLU, Didim’e gelen Alman turist sayısının giderek arttığını sözlerine ekleyerek, fuara katılım sağlayan Didim Kaymakamı Ersin EMİROĞLU‘nun kendilerine güç verdiğini söyledi.
Didim Belediyesi Özel Kalem Müdürü Başak KAMACI da Berlin Fuarı’nda Eskiköy Projesi’nin de tanıtma imkânı bulduklarını söyleyerek, önümüzdeki senelerde Didim resimlerinden oluşan otobüs giydirmeyi planladıklarını, fuar süresince otobüsü Berlin’de gezdireceklerini kaydetti.
DİTAB Turizm Danışmanı ve Ticaret Odası Meclisi üyesi Hikmet ATİLLA ise Berlin Fuarı’nın istatistikleriyle ilgili bilgiler sunarak, “Bu yıl 47′ ncisi gerçekleştirilen ITB Berlin Fuarı’na toplam 170 bin kişi geldi. Bunun 110′u profesyonel, 60′ı ise ziyaretçi. Toplam 188 ülke ve 100 üzeri bakan yer aldı. Bizlerde Didim olarak dört senedir Berlin Fuarı’na katılıyoruz. Her senede çıtayı giderek yükseltiyoruz, çeşitlik yakalıyoruz. Bu senede Didim olarak Alman turist bazında %10′luk artış bekliyoruz. Önemli olan yeni tesislerin faaliyete geçmesi” şeklinde konuştu.
Aydın İl Genel Meclisi Kültür Turizm Tanıtım ve Dış İlişkiler Komisyon Başkanı M. Cahit KAYA da organizasyondaki eksiklik nedeniyle komisyon olarak fuarda yer alamadıklarını belirterek, Didim’in tanıtımına katkı veren herkese teşekkür etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder