29 Ocak 2013 Salı

KÜLTÜR ve TURİZM BAKANLIĞI TANITIM GEN. MD. YARDIMCISI İLE SÖYLEŞİ



Polonya turizm fuarında fuarın açılışını yapan Turizm ve Kültür Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürü yardımcısı İbrahim YAZAR ile Didim’i konuştuk.
Sayın Yazar,  uzun süreden beridir Kültür ve Turizm Bakanlığındasınız, Türkiye Turizminin her aşamasını biliyorsunuz, turizm kentlerinin gelişmelerini yakında takip ediyorsunuz, uluslararası turizmi mercek altına alıyorsunuz, sizin ile Didim’i değerlendirelim mi?
Türkiye turizm de yapması gerekeni yapıyor. Didim en eski turizm merkezlerimizden biri, ve şunu bilhassa altını çizerek belirteyim:   Türkiye’nin deniz ve kara yolu yanın da,  iki  havaalanından  (Milas – Bodrum 85 km, Adnan Menderes 150 km) Didim’e müşteri çekme durumumuz var, bu avantaj, fakat bu avantaj yeterli değerlendirilmemiştir.  Didim,  ucuz oda ile pazara girdi ve bunu bir türlü aşamadı, aşmak istemedi, rahat bir pazarlama şeklini tercih etti, oturduğu yerde tur operatörünü bekledi. 
Didim, güzel, şirin bir kasabamız ve turizm de de bazı atılımlar yaptı, fakat bence yeteri kadar taktiksel davranmadı, daha doğrusu kendisini pazarlayamadı, ya da yanlış pazarladı ve bir pazara bağlı kalmakla kendisini uzun bir süre oyaladı. Bu da pazarlamanın dikkatli yapılmadığının göstergesidir. Turizm de teknolojik gelişmeler hızlı bir şekilde değişiyor, trendler değişiyor, pazarlama şekli değişiyor, dolayısıyla pazarı çok yakında takip etmek lazım. Tur operatörünün yanın da  Müşteri odaklı da çalışmak lazım, esnaf, yerel yönetim müşteri memnuniyetine önem vermeli,  müşterilerin devamlı gelebilmeleri için çalışmalar yürütmeli, müşteri odaklı çalışıldığın da, onlar memnun edildiğin de talepte artacaktır, talebin olduğu yerde arzında olması gerekiyor, dolayısıyla hem yatırımcı Didim’e çekilir hem de Tur Operatörü, böylelikle otel fiyatlarında da tatmin edici bir düzeltmeye gidilir. Burada pazar çeşitliliği her zaman önemlidir.
Ben Didim’i zaman zaman Alanya ya benzetiyorum, benzer bir durum yaşandı orada da, Alanya sıkıntıyı uğraşlar ile aştı, bence sorunu hissetmek gerekiyor, hissettiğin takdir de çözümü de geliştirirsin. Hedef kitle de önemli.  Kime Didim de tatil yaptırtmak istiyorsun, hangi kitleye hitap etmeği düşünüyorsun? Buna bir misal vereyim; Kapadokya da bir otel sahibi kendi pazarlamasını kendisi yapmaya başladı, kendi hedef kitlesini belirledi ve bu doğrultuda çalıştı ve başardı, repeat (tekrar)  müşteri yakaladı, başarılı bir şekil de çalışmalarını sürdürüyor. 
Kurumlar arasında ilişkiler de çok önemli, Yerel ve Kamu yönetimi, Ticaret Odası, Ditab, burada tabi ki size çok işler düşüyor Hikmet bey, bu kurumlar bir araya gelecek, ortak çalışma yürütecekler. Devletten istediklerini tabi ki isteyeceklerdir, gerisini kendileri çözeceklerdir. Pazar çeşitliliğini yakalamayı hiçbir zaman unutmayın.
Tamam deniz, kum, güneş var, fakat Apollon tapınağını da unutmamak gerekiyor, var mı  bir başka yerde böyle bir tapınak?, yok, Apollon Tapınağı öyle bir hale geldi ki, neredeyse gelen tatilciler Apollon tapınağını ve civardaki tarihi yerleri görmeden gidebiliyorlar. Kabul edilemez. Apollon tapınağını  da pazarlama esnasın da dikkate almak gerekiyor, hatta pazarlamaya Apollon tapınağı ve çevrede ki tarihi yerleri  eklediğin de başarı gelecektir.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyoruz. İyi fuarlar diliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder