Hotel NewsNow yazarı Patrick Mayock otellere misafirlerini
kendilerine hayran bırakacak 25 masrafsız taktiği yazdı. İşte “Başarı
ayrıntılarda gizlidir” mottosunun otelcilik sektörü için karşılığı 25 ipucu.
SÜREKLİ İŞ SEYAHATİNE
ÇIKAN MİSAFİRLER İÇİN İPUÇLARI:
- Yastık seçimi bu tip misafirler
için son derece önemlidir. Tüy kadar yumuşak yastıklardan tahta kadar sert
olanlarına kadar pek çok çeşidi elinizde bulundurun. Eğer müşteriniz yastık
seçimini bir daha ki konaklamasında
da hatırlarsanız tam bir başarı elde etmişsiniz demektir.
-
Misafirlerinize odasında izleyebileceği bir film hediye edin.
- Misafiriniz otele giriş yapıp odasına ulaştıktan sonra telefonla her şeyin
istediği gibi olup olmadığını sorun.
istediği gibi olup olmadığını sorun.
-
Odalarınızda vaat ettiğiniz her ürünün eksiksiz bulunduğundan emin olun.
- Çamaşır ve
ütü hizmetleriniz hakkında mutlaka misafirlerinizi bilgilendirin.
- Sabahın
erken saatlerinde de kahvaltı servisi sağlayın.
- Önceden
sipariş edilmesi kaydıyla her türlü diyete uygun yemeği sunun.
- Sürekli iş
seyahatine çıkan kişiler için kasalar çok önemlidir. Misafirlerinize kasa
hizmetinizle ilgili bilgi verin.
TATİL AMAÇLI SEYAHAT
EDEN MİSAFİRLER İÇİN İPUÇLARI:
- Ödünç
alınabilecek güncel bir dergi seçkisi bulundurun.
-
Misafirinize çevrenizdeki başarılı yerel restoranlar; barlar, eğlence mekânları
ve etkinliklerden oluşan bir liste verin.
- Bölgenizin
yerel halkının yapmaya bayıldığı, “olmazsa olmaz” 10 şeyi listeleyip
misafirinize verin.
- Otelinizde
hipoalerjenik yatak ürünleri mutlaka olsun ve bu konuda misafirinizi
bilgilendirin.
- Şarap
tadımları, küçük kokteyller gibi etkinliklere ev sahipliği yapın.
-
Odalarınızda tartı ve büyüteç mutlaka olsun.
MİSAFİRLERİNİZİ
GÜVENDE TUTMAK İÇİN İPUÇLARI:
- Yalnız
seyahat eden kadın misafirleriniz için ücretsiz vale park hizmeti sunun.
- Otelinize
gecenin geç saatlerinde varan misafirleriniz için otoparktan otele kadar eşlik
servisiniz olsun ve bu konuda misafirlerinize bilgi verin.
-
Odalarınızdaki banyolarda loş ışık yayan birer gece lambası bulundurun.
- Bölgenizdeki acil durumlarda yardım alınabilecek hastane ve karakol gibi
noktalar hakkında misafirlerinize bilgi verin.
MİSAFİRLERİNİZİ BİR
ARAYA GETİRİP SOSYAL BİR AĞ YARATMAK İÇİN ÖNERİLER:
-
Misafirlerinizi uluslar arası telefon aramalarını nasıl yapacakları ve
fiyatlandırmanız hakkında uyarın.
- Skype,
Google ve Facebook gibi sitelere girebilmeleri için kısa süreli ücretsiz
Wİ–Fİ hizmeti sunun. (İnternete bu yolla nasıl bağlanacakları hakkında da mutlaka
bilgi verin)
- Ülkenizde
bahşiş sisteminin nasıl yürüdüğünü misafirinize kibar bir dille anlatın.
- Taksi
duraklarının, bölgedeki eczanelerin, bakkalların, restoranların ve ilgili
ülkenin en yakın elçiliğinin telefon numaralarını misafirlerinizle paylaşın.
- Elektrikli
aletler için her türlü adaptörünüz olsun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder